๐ŸŒŸเคตेเคฆिเค• เคฆीเคชाเคตเคฒी เคถ्เคฐृंเค–เคฒा | Poornima Gontiya

๐ŸŒŸ เคตेเคฆिเค• เคฆीเคชाเคตเคฒी เคถ्เคฐृंเค–เคฒा | Poornima Gontiya Author | Creative Thinker | Voice of Inspiration ๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”…๐Ÿ”… ๐ŸŒผ 1. เคคเคฎเคธो เคฎा เคœ्เคฏोเคคिเคฐ्เค—เคฎเคฏ เค…เคฐ्เคฅ: เค…ंเคงเค•ाเคฐ เคธे เคช्เคฐเค•ाเคถ เค•ी เค“เคฐ เคšเคฒो। ✨ เคŸैเค—เคฒाเค‡เคจ: เคช्เคฐเค•ाเคถ เคฌเคจो, เค•्เคฏोंเค•ि เคฆीเคช เค†เคค्เคฎा เคธे เคฌเคจเคคा เคนै। ๐ŸŒธ 2. เคธเคฐ्เคตे เคญเคตเคจ्เคคु เคธुเค–िเคจः เค…เคฐ्เคฅ: เคธเคญी เคธुเค–ी เคนों, เคธเคญी เค•ा เค•เคฒ्เคฏाเคฃ เคนो। ๐Ÿ’ซ เคŸैเค—เคฒाเค‡เคจ: เค–ुเคถिเคฏाँ เคฌाँเคŸो, เคคो เคฌ्เคฐเคน्เคฎांเคก เคฎुเคธ्เค•ुเคฐाเคเค—ा। ๐ŸŒบ 3. เคฆीเคชं เคœเคฒเคฏेเคค् เคœ्เคžाเคจเคฆीเคชं เค…เคฐ्เคฅ: เค…เคœ्เคžाเคจ เค•े เคคเคฎ เคฎें เคœ्เคžाเคจ เค•ा เคฆीเคช เคœเคฒाเค“। ๐Ÿช” เคŸैเค—เคฒाเค‡เคจ: เคœो เคœเค—เคฎเค— เคญीเคคเคฐ เค•เคฐे, เคตเคนी เคธเคš्เคšी เคฆीเคชाเคตเคฒी। ๐ŸŒฟ 4. เคœเคฏ เคฆेเคตी เคธเคฐ्เคตเคญूเคคेเคทु เคฒเค•्เคท्เคฎी เคฐूเคชेเคฃ เคธंเคธ्เคฅिเคคा เค…เคฐ्เคฅ: เคฒเค•्เคท्เคฎी เค•ा เคตाเคธ เคนเคฐ เคนृเคฆเคฏ เคฎें เคนै। ๐Ÿ’ฐ เคŸैเค—เคฒाเค‡เคจ: เคธเคฎृเคฆ्เคงि เค•ेเคตเคฒ เคงเคจ เคจเคนीं, เคฎเคจ เค•ी เคคृเคช्เคคि เคนै। ๐ŸŒผ 5. เฅ เคถुเคญं เค•เคฐोเคคि เค•เคฒ्เคฏाเคฃเคฎ् เค…เคฐ्เคฅ: เคถुเคญเคคा เค”เคฐ เค•เคฒ्เคฏाเคฃ เค•ा เคช्เคฐเค•ाเคถ เคซैเคฒाเค“। ✨ เคŸैเค—เคฒाเค‡เคจ: เคนเคฐ เคฆीเคช เคฎें เค›ुเคชा เคนै เคˆเคถ्เคตเคฐ เค•ा เค†เคถीเคท। ๐ŸŒธ 6. เค…เคธเคคो เคฎा เคธเคฆ्เค—เคฎเคฏ เค…เคฐ्เคฅ: เค…เคธเคค्เคฏ เคธे เคธเคค्เคฏ เค•ी เค“เคฐ เคšเคฒो। ๐Ÿชท เคŸैเค—เคฒाเค‡เคจ: เคธเคค्เคฏ เค•ी เคฒौ เค•เคญी เคฎंเคฆ เคจเคนीं เคนोเคคी। ๐ŸŒฟ 7. เค‹เคคेเคจ เคธเคค्เคฏं เคคिเคท्เค เคคि เค…เคฐ्เคฅ: เคธเคค्เคฏ เคนी เคœीเคตเคจ เค•ी เคจींเคต เคนै। ๐Ÿ’ซ เคŸैเค—เคฒाเค‡เคจ: เคฆीเคช เคธเคค्เคฏ เค•ा, เคœीเคตเคจ เคœ्เคฏोเคคिเคฐ्เคฎเคฏ। ๐ŸŒบ 8. เคถुเคญं เค…เคธ्เคคु เคธเคฐ्เคตเคœเคจाเคฏ เค…เคฐ्เคฅ: เคธเคฌเค•े เคฒिเค เคฎंเค—เคฒ เค•ी เค•ाเคฎเคจा। ✨ เคŸैเค—เคฒाเค‡เคจ: เคœो เคธเคฌเค•ा เคธोเคšเคคा เคนै, เคต...

Maths Phobia

 The smart approach for solving maths #algebra and it is much more needed in our #education system. According to the #ThePrint #media report. The  Cuemath, an after-school live-class programme in Maths, surveyed 1,600 students all over India in June and explored key factors like perception, performance and confidence for Mathematics. they have surveyed #students from classes 7th to 10th. It was shocking to see the report according to which around 82 percent of students were found fearful of Maths. Only two in 10 students were confident about their ability — supported by the drop in persistence to solve Math problems by nearly 14 percentage points (from 23 percent in Class 7 to 9 percent in Class 10). So it's time to approach the smart and quick solution for eradicating the problem of maths phobia.

Comments

Popular posts from this blog

Is the Sanctity of Parliamentary Debate, Which Lies at the Core of Democratic Decision-Making, Being Compromised?

The Jogimara and Sitabenga Caves

๐Ÿšจ Fight against cyber bullying ๐Ÿšจ